حق را گفته‌ای آقای صادقیان؛ البته که پوشیدن پیراهن تیمی در قواره پرسپولیس لیاقت می‌خواهد اما چه خوب بود که برای سنجش این لیاقت، فاکتوری هم بود و تنها بازیکنانی از آن می‌گذشتند که لیاقت‌ آنها اثبات شده باشد.

مشرق- می‌توان قلم به دست گرفت و ساعت‌ها برای پیام صادقیان نوشت. می‌توان او را به هزاران بهانه به نقد کشید. او را که در این روزهای مصدومیت، فوتبال را کلا کنار گذاشته و چسبیده به حرف‌هایی که به هیچ کار خودش و پرسپولیس نمی‌آیند. دیگر نمی‌خواهیم دقایق حضور پیام صادقیان در بازی‌های این فصل پرسپولیس را بشماریم و آن تک گل به درد نخور و «پاس گل»های نداده‌اش را به روی او بیاوریم.

چه فایده دارد که هی بگوییم پرسپولیس چقدر برای این بازیکن دوید و او هیچ قدمی برای پرسپولیس برنداشت. چقدر بنشینیم و بشماریم روزهایی را که صادقیان به خاطر اشتباه‌ها و رفتارهای بچگانه‌اش به گوشه‌نشینی گذراند و با نبودنش چقدر به پرسپولیس ضربه زد. اینها را خود صادقیان باید بهتر از ما بداند. او با آن محرومیت کش‌دار و زجرآوری که از سر گذراند، حالا حتما باید قدر روزهای حضورش در فوتبال را بیشتر بداند. باید بداند این مصدومیت هم که بگذرد، پرسپولیس و این فوتبال خیلی از او توقع دارند. کمترین انتظارشان این است که پیام صادقیان سر به راه شده و در این روزهای مصدومیت آنقدر باانگیزه تمرین کرده باشد که وقتی برگشت، همان ستاره‌ای باشد که تیم روی کاکلش می‌چرخید.

پیام صادقیان حتما خوب می‌داند که پرسپولیس و این فوتبال از او چه می‌خواهند و ما هم می‌دانیم که امید بستن به او چقدر اشتباه بزرگی است. به اندازه اشتباه‌های خود صادقیان که به جای فکر کردن به فوتبال و تلاش برای پیشرفت فنی و روانی خود، خودش را با حرف‌هایی سرگرم کرده که نه مشکلی از سر راه او برمی‌دارند و نه سنگی را از پیش پای پرسپولیس. نمونه‌اش همین دعوای مجازی این بازیکن- بازیکنی به معنای واقعی آماتور- با محسن مسلمان که پرسپولیسی‌ها او را می‌خواستند اما سر از استقلال درآورد.


این دعوا را هم اتفاقا خود او شروع کرد و در اینستاگرامش نوشت که مسلمان را از پوشیدن پیراهن آبی منصرف می‌کند اما وقتی بی‌توجهی مسلمان را دید و از او شنید که فوتبال حرفه‌ای قرمز و آبی ندارد، دوباره دست به قلم برد و برایش نوشت که بازی کردن در پرسپولیس لیاقت می‌خواهد!‌ ای کاش یکی همین جمله را خیلی پیش از امروز در گوش خود پیام صادقیان می‌خواند. آن وقت شاید پرسپولیس هم مجبور نبود تاوان سرکشی‌های این مثلا ستاره را بدهد.

حق را گفته‌ای آقای صادقیان! البته که پوشیدن پیراهن تیمی در قواره پرسپولیس لیاقت می‌خواهد اما چه خوب بود که برای سنجش این لیاقت، فاکتوری هم بود و تنها بازیکنانی از آن می‌گذشتند که لیاقت‌ آنها اثبات شده باشد. بازیکنانی که بیش از خودشان، به تیم‌شان ارزش بگذارند و آن را بزرگ بشمارند. بازیکنانی که برای زودتر برگشتن از مصدومیت‌های گاه و بیگاه، به آب و آتش بزنند و وجدانشان از این همه نبودن به درد بیاید. پرسپولیس اینجور بازیکن‌ها را می‌خواهد آقای صادقیان! نه بازیکنی که سه چهار ماه نباشد و حوصله هم نداشته باشد که دست کم برای دیدن یکی از بازی‌های تیمش به ورزشگاه برود. بله آقای صادقیان؛ پوشیدن پیراهن پرسپولیس لیاقت می‌خواهد. این را خود تو بهتر از هر کسی به اثبات رساندی.

محسن زاهدی مطلق (تحلیلگر روزنامه ایران ورزشی)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    آقای به اصطلاح تحلیل گر،کم نبودند مواردی که شماقلم‌بدست گرفتیدوتاختیدبایدبدانیدآن قلم هم لیاقت میخواهدولی خیلی ازبی لیاقت هاازش استفاده میکنندیه روزستاره می کنیدیه روز به زیر می کشیدواسه دو زار فروش،صادقیان بعد علی دایی دیگه دلش باتیم نیست زورکه نیست حق داره ماهم ۲۰ساله پرسپولیسی هستیم ولی الان حوصله ی این تیموندارم،دمت گرم صادقیان ازمن میشنوی برو ذوب آهن این پیراهن دیگه لیاقت سیاسی ودرخشان که باکودتا اومدداره
  • kawa ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    من به عنوان یکی از طرفدارهای پرسپولیس ، یام رو دوست دارم ولی انصافا هرچه تو این مقاله بود عین حقیقته. امیدوارم هر اتفاقی که می افتد در اخر این پرسپولیس باشه که سربلند بمونه.
  • حسن ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    واقعا" درست است اگر بخواهیم دقایقی را که صادقیان این فصل در پرسپولیس بازی کرد شاید به یک ساعت نرسد واقعا صادقیان خیلی پر رو می باشد که این مطال را می نویسید اگر پرسپولیس یک بازی کن از دسته یک خریده بود والله بهتر از صادقیان بود ودر این روزها که پرسپولیس به بازیکن احتیاج داشت حداقل برای دلخوشی می توانست بر روی نیمکت ذخیر ها بشیند اما ........
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    برو قلیان بکش
  • داود ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی. حرف حق جواب نداره.
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    فوتبال بدون اخلاق بهتر از این نميشود.
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    جالبه !یکی میاد سنگ پرسپولیسو به سینه میزنه که چها تا پیراهن بیشتر پاره کرده ..متاسفانه بعضی تازه به دوران رسیده ها کاسه داغ تر از آش شدن ...آقای صادقیان برو ادب رو از پیشکسوتانی مثل کریم باقری ، مهدوی کیا و پیروانی و... یاد بگیر
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    شما با زیر ابروت مشغول باش.
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خیلی متعجبم از اینکه میبینم یه پرسپولیسی طرفدار مربیگری علی داییه. اصلا علی دایی آقا دایی سرور. اما چه ربطی داره مگه همه میتونن مربی بشن؟ این بازیکنایی که میبینیم در شان پرسپولیس نیستن رو کی آورد؟ کی قراردادش با پرسپولیس دومیلیارد بود؟ حالا آوردنشون یه طرف قرارداد میلیاردی بستن با این بازیکنا دیگه چرا؟ درخشان هم مربی متوسطیه و بودن مربیانی که شایستگی بیشتری نسبت به او داشتند. اما کیفیت کار علی دایی رو که هم من میدونم و هم شما!!
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    آخه من نمیدونم کی این آقا رو اینقدر گنده اش کرد که هرکارس دلش میخاد بکنه..
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    آقای زاهدی عزیز… لطفا دیگه تحلیل نکن
  • شهریار ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    این مثلا ستاره !!! عالی بود ... واقعا بازیکنای بزرگی جاشون رو به کیا دادند وای به حال پرسپولیس و استقلال و ایران که ستارش باشه امثال صادقیان و مسلمان!!!
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    جای تاسف داره به جای تیم فکر علی دایی هستی نصیحت هم میکنی عجب هواداری دمت گرم
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    پارسال همه به به می خوندند پیام بهترین بازیکنه او پرسپولیس رو بعد از قرن ها ................ با تککنیکش برده آسیا اونا یادشون .... می ره حالا که دو ماه محروم بوده همه چرت می گن- راستی مگه کریمی یکسال محروم نبود آقایون ....
  • کورس ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    انتشار چنین مطلبی از روزنامه دولتی که ضد پرسپولیسی بودنش اثبات شده خیلی دور از ذهن نیست.حرف حق رو صادقیان زده و طبیعیه که به افرادی مثل شما فشار بیاد.لیاقت بازیکنان 1000تومانی که با یک ریال بالا و پایین همه چیزشون رو می فروشن در حد پرسپولیس نیست مطمین باش او هم به سرنوشت افرادی مثل هاشمی نسب و انصاریان دچار میشه و سال دیگه باید تو لیگ یک دنبال تیم بگرده...در ضمن یادت نره سال گذشته صادقیان یکی از ارکان اصلی کسب مقام دومی لیگ بود....زنده باد صادقیان با تعصب
  • عبد ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    ناشناس میشه حرف مفت نزنی شما مگه دیدی داره قلیون میکشه که داری زر میزنی
  • بيژن ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    متاسفم پديده فوتبالي چون صادقيان قدر خودش را نميداند و خودشرا به چالش ميكشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس